Отбасы тәрбиесінің негізгі мақсаты – дені сау, ұлттық сана-сезімі оянған, рухани ойлау дәрежесі биік, мәдениетті, парасатты, ар-ожданы мол, еңбекқор, білімді азаматты тәрбиелеу.
Бала да жас терек сияқты, қалай тәрбиелесең, жастан қандай тәрбие берсең, ертең есейгенде жас кезіндегі алған тәрбиесі өміріне негіз болмақ. Ата-ана бала қауіпсіздігін сақтауды ең бірінші орынға қою керек. Балабақшадағы балалардың қауіпсіздігі барлық тараптардың осы мәселеге кешенді көзқарасына байланысты. Қауіптің дамуына жол бермеу үшін балабақша тәрбиешілері, олардың тікелей жетекшісі және, әрине, ата-аналар қатысуы керек. Әрбір сүйіспеншілікке толы ата-ана үшін олардың баласы өмірдегі ең жақсы нәрсе. Балалар әрдайым мойынсұнбайды, әсіресе кішкентай кездерде. Сондықтан баланың баласы балабақшаға әкелінген кезде, баланың жарақаттануына жол бермеу үшін өте маңызды. Балаларды қорғау үшін балалар бақшасындағы балалардың қауіпсіздігі үшін жауапты негізгі ережелер әзірленді. Мұнда әрбір бала үшін күннің өзінде тікелей жанында тұрған адам жауапты.
Топтағы сақтық шаралары.
Тәрбие жұмысына қатысы жоқ топқа және оның жұмыс орнына жатпайтын адамдарға қатыстылығына қатаң тыйым салынады.
Мұғалімнің орны, оның үстелі әрдайым тәртіппен сақталуы керек. Көрінбеген өткір заттарды (инелер, қайшылар, қылшықтарды, шпилькалар, қағазға арналған пышақтар және т.б.) ұстамаңыз. Жұмыста қайшыны борсық ұштармен ғана пайдалану керек. Сондай-ақ, киімдеріңізді түйреуіштер мен инелермен байланыстыруға қатаң тыйым салынады. Қалтада күрт және ұрып-соғатын заттар болмағанына назар аудару қажет. Аяқ киімді тек төменгі пяткаға ғана киюге болады. Оқытушыға баланы бөтен және туған-туыстарына 16 жылдан бері беруге тыйым салынады. Сонымен қатар, баланың мас күйінде ата-аналарына да қатысты.
Температура мен гигиена ережелері. Оқытушының міндеті - температура режимін бақылау. Ыстық ауа-райында баланың қалпақшасы бар екеніне көз жеткізіңіз, ал қыста су өткізбейтін аяқ киім кию керек. Оқытушы ауаның ауа райы жағдайына сыртқы киімді таңдау әдісімен аурудың дамуына жол бермеуге міндетті. Гигиенаның негізгі ережелерін сақтау маңызды. Әрбір оқушыға жеке тіс щеткасы, тарақ пен сүлгі болуы керек. Бөлмеде, әсіресе балаларға қатысты дәрі-дәрмектерді сақтай алмайсыз. Алғашқы көмек жинағы баланың қолы жетпейтін жерде болуы керек. Зеленок, йод, пероксид, бинт, мақта, гипстен жабысып тұру керек.
Балабақшаға медициналық көмек.
Баланың қауіпсіздігін сақтау үшін балабақшада білікті медицина қызметкері жұмыс істейтін питомник бар. Оның міндетіне суықтың алдын-алу және әртүрлі генезис инфекцияларының алдын алу жөніндегі іс-шаралар кіреді. Медбике күні бойы балабақшада болуы керек. Суықтың алдын алу үшін кейбір желдету режимдерін бақылау өте маңызды, бірақ жобалардан аулақ болу маңызды. Бөлмеде балалар үйірмеде болған кезде ауысады. Ойын мен жатын бөлмелері жеткілікті жеңіл болуы керек, ауа температурасы және ылғалдылық рұқсат етілген стандарттардан аспауы керек. Медбике мен балабақшаның бастығы асүйдің және балабақшаның санитарлық жағдайын бақылауға міндетті. Көптеген ірі бақтарда медбикелердің диеталық нормасы бар. Сатып алынған өнімдерді жарамдылық мерзіміне тексеру керек, яғни ең алдымен балабақшадағы балалар қауіпсіздігіне қызығушылық таныту керек. Медбике өнімдердің калориялы мазмұнын есептеп, түрлі жастағы балалар үшін әрбір күн үшін мәзір жасай алады. Кейде балаға шұғыл медициналық көмек қажет болған жағдайлар болуы мүмкін. Бұл жағдайда жедел жәрдемге келгенге дейінгі медициналық көмек медициналық қызметкер, ал егер ол жоқ болса - тәрбиеші.
Жолда журу қауіпсіздігі.
1. Жолдан жаяу жүргіншілерге арналған жерден өт.
- Жолдан өтерде алдымен солға ал бөлгіш жолақтан кейін оңға қара.
- Жолдан бағдаршамның жасыл түсі жанғанда ғана өт.
- Егер, жаяу жүргіншілрге арналған жол болмаса жаяу жүргінші жолдың шетімен қозғалысқа қарсы жолмен жүруге тиісті.
- Жолдың машина жүретін бөлігінде ойнауға болмайды.
- Келе жатқан машина алдынан жолды кесіп жүгірме.
- Машинадан түскенде артынан айналып өту керек. Көшеде жүру тәртібі мен жолда жүру ережесін үйрету балалар түсінетіндей, анық, айқын формада жүргізілу керек. Іс-әрекет барысындағы эмоционалдық көңіл-күй оқытылатын материалды белсенді қабылдауға ықпалын тигізеді. Тек педагогикалық ұжымның шығармашылық жұмысы мен ата-аналармен тығыз өзара байланыс жақсы көрсеткіштер көрсете алады: балалардың білімін молаяды, оларды ойын әрекетінде бекітеді, ата-аналар мен балалардың, педагог пен ата-аналардың өзара қарым-қатынасына оң әсерін тигізеді.
Көшеде жүру тәртібі мен жолда жүру ережесін үйрету балалар түсінетіндей, анық, айқын формада жүргізілу керек. Іс-әрекет барысындағы эмоционалдық көңіл-күй оқытылатын материалды белсенді қабылдауға ықпалын тигізеді. Тек педагогикалық ұжымның шығармашылық жұмысы мен ата-аналармен тығыз өзара байланыс жақсы көрсеткіштер көрсете алады: балалардың білімін молаяды, оларды ойын әрекетінде бекітеді, ата-аналар мен балалардың, педагог пен ата-аналардың өзара қарым-қатынасына оң әсерінтигізеді.
Күнделікті құммен ойын кезінде сақталатын шаралар:
- құм шеренің ішін үнемі тексеру, ұсақ заттарды, әйнектерден т.с.с заттардан тазарту.
- құмды қопсытып, ыстық су құю, өзге заттарды балалар денсаулығына зиян келтіретін заттарды жинап отыру.
- құм топырақты айналадағы шаң болмайтын жағдайда ұстау.
- ойыншықтардың және сыртқа алып шыққан құралдардың мықтылығын үнемі тексеру.
Құммен ойын ұйымдастыру кезінде тиым салынады:
- сынған, бұрыштары үшкір, жарық ойыншықтарды қолдануға;
- түйрегіш, ине, шеге және басқада балалар өміріне қауіпті құралдарды пайдалануға;
- топырақты ауыздарына салуға, үріп ойнауға;
- топырақты біріне – бірі шашып ойнауға, жоғарыға шашып лақтыруға;
- аяқ киімдеріне, киім – кешектеріне топырақ салып ойнауға;
- топырақпен толтырылған аяқ киіммен жүруге;
- топыраққа екпетімен жатуға;
- топырақты аузына салуға, шайнауға;
- топырақты иіскеуге;
Педагог ойын ойнап жатырған балаларға үнемі бақылау жасап отыруы міндетті;
- балаларды қараусыз тастамауы тиісті.
Желді күні топырақпен ойнауға тиым салынады.